​Læs mere om Kørekort hos Q Køreskole her

Sikker vej til kørekort

Krav og undervisning forud for kørekort

Bor du nær Amager, Christianshavn, Dragør eller Kastrup, og ønsker du at tage kørekort hos os på Q Køreskole? Så står vores dygtige kørelærere hos QKøreskole klar til at hjælpe dig hurtigt og sikkert ud på vejene.

Der er visse krav og betingelser, der skal være opfyldt, inden du kan begynde at tage nyt kørekort gennem vores lovpakke til bil:

• Du skal have bopæl i Danmark.
  • Du skal have lavet en lægeerklæring, der viser, at du er egnet til at køre bil.
  • Du skal være fyldt 17 år, når du tager din køreprøve. Du kan dog starte med at tage kørekort tre måneder, før du fylder 17 år.
  • Du skal have deltaget i et færdselsrelateret førstehjælpskursus.

Lovpakkens indhold

Med i lovpakken er et obligatorisk førstehjælpskursus, som afholdes i samarbejde med en anden køreskole i deres lokaler. Dertil kommer ubegrænset undervisning i teori. Du skal dog have minimum 29 lektioner ifølge loven, men har du behov for flere, finder vi ud af det.

Derudover er der seks lektioner på køreteknisk anlæg, fire lektioner på manøvrebane og 16 lektioner i praktisk kørsel på vej.

Skal du generhverve dit kørekort, er der ingen krav om undervisning forud for den kontrollerende prøve. Det er dog vores erfaring, at det betaler sig at tage både teori og et par køretimer inden prøven. Derfor har vi lavet en pakke til dig, der skal generhverve dit kørekort til bil, så du billigt kan få kortet tilbage.

Pakken indeholder ubegrænset teori, fås også som lynkursus og inkluderer to kørelektioner og undervisningsmateriale.

Vi er klar ved telefonen

Har du spørgsmål til priser, forløbet eller andet, så ringer du bare. Vi står klar til at svare på alle dine spørgsmål, så du kan komme ud på vejene med kørekortet sikret.​