Kursus i førstehjælp

Færdselsrelateret førstehjælp​

Vi hjælper dig til dit førstehjælpskursus

Når du skal tage kørekort, er det obligatorisk, at du skal kunne fremvise et førstehjælpsbevis, som dokumenterer, at du har deltaget i et kursus i færdselsrelateret førstehjælp. Hos Q Køreskole tilbyder vi et førstehjælpskursus, som tager otte timer, hvorefter du får udleveret et certificeret førstehjælpsbevis.

Vi tager blandt andet elever ind til kurser i færdselsrelateret førstehjælp fra Amager, Christianshavn, Dragør og Kastrup - og vi har også en plads til dig

Hvorfor er et førstehjælpsbevis vigtigt?

Hvert år bliver der registreret tilskadekomne og dræbte i trafikulykker. Du kan være med til at redde liv ved at tage et førstehjælpskursus. Færdigheder inden for førstehjælp betyder forskellen mellem liv og død - og hvert sekund tæller.  Læs mere om vores teoriundervisning her.

Hvad er færdselsrelateret førstehjælp?

Som det fremgår af navnet, så handler det om førstehjælp i forbindelse med de trafikulykker, du som bilist kan blive vidne til. Kurset på otte timer omhandler emner som:

• Hovedpunkter i førstehjælp
  • Korrekt brug af en hjertestarter
  • Brud på kroppen – arme, ben og ryg
  • Standsning af blødninger
  • Forsvarlig flytning af den tilskadekomne
  • Forståelse for egen rolle og reaktion​
  • Basal genoplivning og livreddende førstehjælp
  • Førstehjælp til de hyppigste skader i trafikken

Førstehjælpsbevis til kørekort

Når du har deltaget i kurset om færdselsrelateret førstehjælp, får du et førstehjælpsbevis til kørekort. Beviset er gyldigt i et år. Det betyder ikke, at du ikke må yde vigtig og livreddende førstehjælp herefter – tværtimod. Det betyder blot, at du skal være tilmeldt den praktiske køreprøve, inden der er gået et år, og beviset udløber.

Kontakt Qkøreskole i dag for tilmelding!